ΣΟΚΟΛΑΤΑ: Η παρεξηγημένη απόλαυση - Valia Grigoriou
210 72 10 000

ΣΟΚΟΛΑΤΑ: Η παρεξηγημένη απόλαυση

ΣΟΚΟΛΑΤΑ: Η παρεξηγημένη απόλαυση

σοκολάτα είναι ένα από τα πιο αγαπημένα τρόφιμα στον πλανήτη.

Συχνά γίνεται αντικείμενο αντιπαράθεσης καθώς κατηγορείται ότι «μας παχαίνει», αφού προσφέρει πολλές θερμίδες σε μικρή ποσότητα. Δεν περιέχει όμως μόνο θερμίδες. Ας γνωρίσουμε καλύτερα τη σοκολάτα.

Η σοκολάτα αποτελείται κυρίως από κακάο, βούτυρο κακάου, ζάχαρη και γάλα ή σκόνη γάλακτος. Με μια πρώτη ματιά φαίνεται ότι το τρόφιμο αυτό μάλλον επιβαρύνει την υγεία μας όμως, αντιθέτως, προσφέρει πληθώρα θρεπτικών συστατικών.

Η σοκολάτα αποτελείται κυρίως από κακάο, βούτυρο κακάου, ζάχαρη και γάλα ή σκόνη γάλακτος. Με μια πρώτη ματιά φαίνεται ότι το τρόφιμο αυτό μάλλον επιβαρύνει την υγεία μας όμως, αντιθέτως, προσφέρει πληθώρα θρεπτικών συστατικών.

          • Αντιοξειδωτικές ουσίες: Συγκεκριμένα η σοκολάτα είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται φυσικά στο κακάο. Τα φλαβονοειδή είναι γνωστά για την αντιθρομβωτική, αντιφλεγμονώδη και αντι-αθηρογόνο δράση τους, διότι καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που δημιουργούνται στον οργανισμό. Έτσι, συμβάλλουν  στη μείωση, του καρδιαγγειακού κινδύνου και της αρτηριακής υπέρτασης ενώ γίνεται σημαντική έρευνα για τη δράση τους έναντι διάφορων μορφών καρκίνου. Η σοκολάτα είναι το πιο πλούσιο σε φλαβονοειδή τρόφιμο, αφού 100 γραμμάρια περιέχουν 600 mg, ενώ ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι έχει 400 mg.
  • Ασβέστιο – φώσφορος –μαγνήσιο: Τα συστατικά που μας προσφέρει το γάλα που περιέχεται στη σοκολάτα. Η κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να είναι μία σημαντική πηγή των θρεπτικών αυτών στοιχείων στη διατροφή μας. Έτσι, προστατεύουμε την υγεία των οστών, των δοντιών αλλά και της καρδιάς μας.
  • Σίδηρος – Χαλκός: Ο σίδηρος είναι ο κινητήριος μοχλός της μεταφοράς οξυγόνου στους ιστούς και ο χαλκός εμπλέκεται σε διεργασίες διέγερσης του νευρικού συστήματος και σύνθεσης μελανίνης. Και τα δύο αυτά στοιχεία βρίσκονται σε σημαντικές ποσότητες στη σοκολάτα.

Ας λύσουμε και μερικές ακόμα παρεξηγήσεις:

  • Η σοκολάτα, αν και πλούσια σε λιπαρά, δεν περιέχει μόνο κορεσμένα λιπαρά. Αντιθέτως, περιέχει κατά 35 – 40% μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.
  • Η σοκολάτα δεν προκαλεί ακμή, όπως πολλοί πιστεύουν. Δεν υπάρχει έρευνα που να διαπιστώνει μία τέτοια συσχέτιση.
  • Η σοκολάτα δεν προκαλεί εθισμό. Μάλλον αυτό είναι μία καλή δικαιολογία για να τρώμε συχνά σοκολάτα. Περιέχει ωστόσο μια μικρή ποσότητα καφεΐνης, που προέρχεται από το κακάο.
  • Η σοκολάτα δεν οδηγεί στην παχυσαρκία, τουλάχιστον όχι από μόνη της. Πρόκειται για ένα ενεργειακά πυκνό τρόφιμο, το οποίο αποδίδει περί τις 500 – 550 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και με υψηλό ποσοστό λιπαρών, που κυμαίνεται γύρω στο 30%. Ωστόσο, το βάρος μας δεν αυξάνεται μόνο με κατανάλωση σοκολάτας, αλλά από ένα συνολικό διατροφικό προφίλ όπου τρώμε παραπάνω θερμίδες από όσες καίμε.

Συνοψίζοντας, η σοκολάτα δεν πρέπει να αποκλείεται από τη διατροφή μας, διότι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες στον οργανισμό μας. Συστήνεται η μέτρια κατανάλωση σοκολάτας, ιδίως της μαύρης που έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε κακάο, και ο συνδυασμός αυτής με άλλα τρόφιμα ώστε να μη μας φαίνεται …λίγη Η σοκολάτα δεν έχει μόνο αρνητική δράση στην υγεία μας. Μάθετε για τα θρεπτικά συστατικά της που μας οφελούν.