Πόσο υγιεινοί είναι οι τυποποιημένοι χυμοί φρούτων για τα παιδιά; - Valia Grigoriou
210 72 10 000

Πόσο υγιεινοί είναι οι τυποποιημένοι χυμοί φρούτων για τα παιδιά;

Πόσο υγιεινοί είναι οι τυποποιημένοι χυμοί φρούτων για τα παιδιά;

Πολλοί άνθρωποι, κυρίως λόγω έλλειψης χρόνου, καταφεύγουν στην συχνή κατανάλωση χυμών φρούτων, με σκοπό να προσθέσουν τα φρούτα στην καθημερινή τους διατροφή. Αρκετοί γονείς, επίσης, παροτρύνουν τα παιδιά τους να καταναλώσουν χυμούς φρούτων, καθώς πιστεύουν ότι ο χυμός αποτελεί μια υγιεινή επιλογή και είναι ικανός να προσφέρει στο παιδί όλες τις πολύτιμες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Ωστόσο, μελέτες και οδηγίες από μεγάλα πανεπιστήμια, συστήνουν την αποφυγή κατανάλωσης χυμών φρούτων και την προτίμηση ολόκληρων των φρέσκων φρούτων.

Στην πραγματικότητα, αυτά που μπορεί να προσφέρει ένας τυποποιημένος χυμός φρούτου είναι ενυδάτωση, κάποια θρεπτικά στοιχεία και γευστική απόλαυση. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην ποσότητα και ποιότητα των θρεπτικών συστατικών που περιέχονται στους χυμούς του εμπορίου με αυτές των φρούτων. Πιο συγκεκριμένα, τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στα φρούτα είναι ευαίσθητα στη θερμοκρασία και το φως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι ποσότητες των διάφορων βιταμινών να είναι σημαντικά μειωμένες στους τυποποιημένους χυμούς φρούτων λόγω της επεξεργασίας που έχουν υποστεί κατά την παραγωγή τους. Επίσης, στους χυμούς φρούτων η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά είναι αισθητά μειωμένη συγκριτικά με τις αντίστοιχες ποσότητες που περιέχονται στα φρέσκα φρούτα.

Ένα ακόμη σημαντικό μειονέκτημα των χυμών του εμπορίου είναι η υψηλή περιεκτικότητά τους σε συντηρητικά και θερμίδες. Το θερμιδικό περιεχόμενο των περισσότερων συσκευασμένων χυμών είναι ιδιαίτερα αυξημένο, κυρίως λόγω των μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης, σιροπιού ή μελιού που συνήθως περιέχουν. Επιπλέον, η πρόσληψη ενός χυμού συνδέεται με αύξηση του αισθήματος της πείνας, οδηγώντας έτσι σε αυξημένη πρόσληψη τροφής και θερμίδων. Για τους παραπάνω λόγους, η κατανάλωση τυποποιημένων χυμών φρούτων θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή, κυρίως από παιδιά με αυξημένο σωματικό βάρος.

Σε κάθε περίπτωση, ένας φρεσκοστυμμένος φυσικός χυμός αποτελεί προτιμότερη λύση από έναν τυποποιημένο χυμό. Οι χυμοί φρούτων μπορούν να επιλέγονται ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση των αναψυκτικών, αλλά η κατανάλωσή τους θα πρέπει να γίνεται με μέτρο. Επίσης, ένας χυμός φρούτων δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο ολόκληρων των φρούτων.

Επομένως, είναι σημαντικό να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να προσφέρετε στα παιδιά σας όλα τα οφέλη των φρέσκων φρούτων και να περιορίσετε την κατανάλωση των συσκευασμένων χυμών.